شرایط خصوصی بیمه آتش سوزی طرح حامی خانه و خانواده – بیمه ایران

شرایط خصوصی بیمه طرح حامی خانه و خانواده آتش سوزی بیمه ایران

شرایط خصوصی بیمه طرح حامی خانه و خانواده آتش سوزی بیمه ایران

در صورتي كه محل مورد بيمه پس از وقوع خطرهاي آتش سوزي، انفجار، سيل و زلزله به تشخيص كارشناس اين شركت غير قابل سكونت باشد هزينه اسكان موقت قابل پرداخت خواهد بود.

خسارت هاي وارده به همسايگان مجاور ناشي از تحقق خطرات بيمه شده در محل مورد بيمه تنها پس از انجام بازديد كارشناس بيمه گر از محل و احراز مسئوليت بيمه گذار حداكثر تا سقف مقرر در طرح انتخابي به ذينفع پرداخت خواهد گرديد و مجموع خسارت هاي پرداختي به همسايگان از سرمايه ي مندرج در طرح انتخابي تجاوز نخواهد كرد.

با عنايت به ماده 13 شرايط عمومي بيمه نامه هاي آتش سوزي خسارات مستقيم ناشي از زلزله وارد به مورد بيمه به استثناي سرقت در مقابل خطر زلزله بيمه مي شود و استثناي زمين لرزه از بند 2 ماده 31 شرايط مذكور حذف مي گردد.

خسارات احتمالي وارد به وسايل نقليه مورد تعهد بيمه گر، مستنداً متعلق به بیمه گذار و افراد تحت تکفل مقیم دائم ایشان، تحت شرايط زير قابل رسيدگي خواهد بود:

1- وسيله نقليه در محل مورد بيمه بوده باشد

2- وسيله نقليه، بيمه نامه معتبر ديگري نداشته باشد.

3- خسارت وارده در اثر يكي از خطرهاي مورد تعهد بيمه نامه بوده و از خود وسيله نقليه ناشي نشده باشد

فرانشیز(سهم بیمه گذار) از هر خسارت به شرح ذیل اعلام می گردد:

الف) فرانشیز خسارت های ناشی از وقوع خطرهای سیل و طوفان و نوسانات برق 10 درصد مبلغ خسارت که حداقل از مبلغ 000ر500 ریال کمتر نخواهد بود تعیین می گردد.

ب) فرانشیز خطر زلزله یک درصد مبلغ بیمه شده در بند یک بیمه نامه تعیین می گردد.

ج) فرانشیز خطر سرقت جهت اثاثیه ثابت و لوازم منزل مسکونی 20 درصد مبلغ خسارت تعیین می گردد.

د) فرانشیز خطرهای ترکیدگی لوله آب ، ضایعات ناشی از آب باران و ذوب برف و سنگینی برف 10 % مبلغ خسارت تعیین می گردد.

پوشش خطر سرقت تابع شرایط سرقت با شکست حرز است.

انباری منازل مسکونی از شمول تعهدات پوشش خطرات سرقت خارج می باشد.

درهنگام بروز سرقت لوازم منزل ، بیمه گذار موظف است نسبت به ارائه اسناد خرید و اثبات آن اقدام نماید در غیر اینصورت نظر و تشخیص کارشناس این شرکت مبنای برآورد خسارت خواهد بود.

فرانشیز زمانی یا دوره انتظار شروع پوشش خطرهای ترکیدگی لوله آب و فاضلاب و ضایعات برف و باران ناشی از ریزش باران و ذوب برف و سنگینی ناشی از برف به مدت 30 روز از تاریخ شروع بیمه نامه بوده و تعهد بیمه گر بعد از این مدت شروع می گردد.

نوسانات برق موضوع بند هفت شرح مورد بیمه می بایست در وسعت منطقه ای (محله، خیابان و کوچه) بوده و به تأیید شرکت توزیع نیروی برق منطقه محل مورد بیمه برسد.

چنانچه بیمه گذار سرمایه بند یک بیمه نامه شامل ساختمان، تأسیسات و اثاثیه منزل مسکونی خود را کمتر از ارزش واقعی(روز) بیمه نماید. در صورت بروز خسارت احتمالی مشمول اعمال ماده 10 قانون بیمه می گردد. مگر اینکه بالاترین ضریب سرمایه و تعهدات این بیمه را خریداری نمایند.

وظایف بیمه گذار درصورت وقوع حادثه:

حداکثر ظرف پنج روز از زمان اطلاع ازوقوع حادثه بیمه گر را مطلع نماید.

بیمه گذار بدون اجازه بیمه گر در مورد بیمه تغییراتی ندهد که تعیین علت حادثه یا ارزیابی خسارت را دچار اشکال نماید مگر آنکه تغییرات درجهت تقلیل خسارت و یا رعایت منافع عمومی ضروری باشد.

حداکثر ظرف 10 روز از زمان اطلاع از وقوع حادثه بایستی کیفیت حادثه ، فهرست اشیاء نجات داده شده، محل جدید آنها و مبلغ تقریبی خسارت را به بیمه گر اعلام نماید.

در صورت وقوع حادثه سرقت، اخذ گزارش از مقامات انتظامی الزامی می باشد.

استثنائات شرایط خصوصی بیمه طرح حامی خانه و خانواده آتش سوزی بیمه ایران:

مسکوکات،پول،اوراق بهادار، اسناد،فلزات قیمتی به هرشکل ، جواهرات و مروارید،سنگ های قیمتی سوار نشده، هرگونه اسناد و نسخ خطی و همچنین هزینه بازسازی نقشه،جمع آوری مجدد اطلاعات و یا تنظیم دفاتربازرگانی تحت این بیمه نامه پوشش ندارد مگر آنکه صراحتاً خلاف آن شرط شده باشد.

جنگ، جنگ داخلی،آشوب و بلوا ، اعتصاب، قیام، انقلاب ، کودتا، اغتشاشات داخلی یا اقدام های احتیاطی مقامات نظامی و انتظامی

لوازم و ادوات الکترونیکی از قبیل دوربین عکاسی و فیلمبرداری و تبلتلب تاب و گوشی تلفن همراه تحت شمول پوشش خطر سرقت نمی باشد.

 

خرید اینترنتی بیمه آتش سوزی ایران

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.