راهنمای خرید بیمه عمر و زندگی

برای استفاده از هر وسیله و یا خدمات، نیاز به مطالعه راهنمای آن دارید و به کمک آن است که می‌توانید بیشترین و بهترین استفاده را از خدمات و یا وسایل مذکور داشته باشید. راهنمای بیمه عمر نیز به شما در توضیح، شناخت و نحوه استفاده از خدمات بیمه عمر کمک می‌کند. زندگی مسیری پر فراز و نشیب است و در مقاطعی برای افراد بسیار سخت و بحرانی است. خطراتی که زندگی انسان‌ها را تهدید می‌کند می‌تواند افراد را در موقعیت‌هایی بحرانی قرار دهد و به آن‌ها خسارت‌های شدیدی وارد کند. جبران این خسارت‌ها به عهده بیمه عمر است.

خرید بیمه عمر یا عدم خرید آن شاید یکی از دوراهی‌هایی باشد که با آن روبرو شده‌ایم. بیمه عمر انواع مختلفی دارد که هر یک دارای کاربردهای مشخصی است. در طول زندگی به‌ندرت پیش می‌آید که بخواهیم با این بیمه به‌خوبی آشنا شویم و معمولاً برخوردی با این بیمه نداریم؛ بنابراین ابتدا باید با مقدمات این بیمه آشنا شویم سپس به‌طور دقیق ببینیم این بیمه در هرسال از قرارداد بابت هر پوشش تا چه اندازه خدمات ارائه می‌دهد. در اینجا قصد داریم ببینیم محاسبه آنلاین بیمه عمر به چه صورت است، به چه چیزهایی نیاز دارد و پس از محاسبه به چه اطلاعاتی دست پیدا می‌کنیم.

 

تعریف بیمه عمر و زندگی

بیمه عمر و زندگی شرکت بیمه ایران که با نام تجاری بیمه مان ارائه می شود، کاملترین و جامع‌ترین بیمه عمر است که علاوه بر استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای به بیمه‌گزار امکان سرمایه‌گذاری نیز می‌دهد. بیمه عمر تضمین می‌کند که اگر در طول مدت‌زمان قرارداد، بیمه‌گزار فوت کند به ذی‌نفع او خسارت پرداخت کند. در عین حال پوشش‌های دیگری نیز در بیمه عمر و سرمایه‌گذاری وجود دارد که بیمه‌گزار اگر متمایل به دریافت آن باشد در زمان خرید بیمه عمر آن‌ها را انتخاب می‌کند. سرمایه‌گذاری در بیمه عمر به این صورت است که حق بیمه‌های پرداختی در بیمه عمر جمع شده و در پایان هر سال از طرف شرکت بیمه به آن سود پرداخت می‌شود. سود بیمه عمر شامل سود تضمینی و سود حاصل از مشارکت است. حق بیمه‌های پرداختی به همراه سود، در پایان قرارداد به صورت یکجا و یا مستمری به بیمه‌گزار پرداخت می‌شود.

 

بیمه عمر

 

راهنمای بیمه عمر و پوشش‌های آن

بیمه عمر پوشش‌های مختلف و گوناگونی دارد که تعداد و کیفیت آن‌ها در همه شرکت‌های بیمه یکسان نیست. برای آشنایی متقاضیان بیمه عمر، بخشی از پوشش‌های بیمه عمر و سرمایه‌گذاری را در این قسمت بررسی خواهیم کرد. بیمه عمر دارای پوشش اصلی و پوشش‌های تکمیلی است.

 

پوشش اصلی بیمه عمر

پوشش سرمایه فوت: پوشش اصلی بیمه عمر است که با خرید بیمه عمر فعال می‌شود و بیمه‌گزار و افراد بیمه‌شده را تحت حمایت خود قرار می‌دهد و همان‌طور که بیان کردیم اگر بیمه‌گزار و یا هریک از افراد بیمه‌شده در طول قرارداد به هر علت فوت شوند، سرمایه فوت به ذی‌نفع آن‌ها پرداخت خواهد شد.

 

 

پوشش‌های تکمیلی بیمه عمر

در راهنمای بیمه عمر برای پوشش‌های تکمیلی باید گفت که این پوشش‌ها اختیاری هستند و باید توسط بیمه‌گزار در زمان خرید و یا استعلام بیمه عمر انتخاب شوند. همچنین کیفیت آن‌ها نیز مشخص شود. پوشش‌های تکمیلی در هر شرکت بیمه می‌تواند متفاوت باشد و همچنین خسارت پرداختی در این پوشش‌ها نیز می‌تواند مقدار متفاوتی باشد. انواع پوشش‌های تکمیلی رایج در شرکت‌های بیمه به شرح زیر است:

پوشش سرمایه فوت در اثر حادثه: سرمایه فوت در اثر می‌تواند تا 4 برابر سرمایه فوت عادی باشد و در صورت فوت بیمه‌گزار در طول مدت قرارداد و بر اثر حوادث به ذی‌نفع او پرداخت می‌شود.

پوشش سرمایه نقص عضو و ازکارافتادگی: این پوشش گاهی به صورت جداگانه و با دو عنوان پوشش نقص عضو و پوشش ازکارافتادگی ارایه می‌شود و مطابق آن اگر بیمه‌گزار در طول مدت قرارداد و بر اثر حادثه دچار نقص عضو و یا ازکارافتادگی شود، مبلغ خسارت تعیین‌شده را دریافت می‌کند.

پوشش سرمایه امراض خاص: به عمل قلب باز، سرطان، سکته قلبی، سکته مغزی و پیوند اعضا اصلی بدن امراض خاص می‌گویندو اخیرا شرکت بیمه ایران، بیماری کرونا را نیز به این پوشش های سرمایه امراض خاص اضافه نمود. بیمه‌گزاری که دچار هر یک از این موارد شود می‌تواند از بیمه عمر خسارت دریافت کند.

پوشش سرطان: بیمه ایران به غیر از پوشش امراض خاص که در بالا تشریح شد، پوشش بیماری سرطان با دوره انتظار شش ماهه برای بیمه گزاران در نظر گرفته است که نصف سرمایه فوت محاسبه می شود و تا سرمایه 30 میلیون تومان سرطان را تحت پوشش قرار می دهد.

پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه: بیمه‌گزاری که در طول مدت قرارداد دچار ازکارافتادگی شده است با استفاده از این پوشش از پرداخت باقی حق بیمه‌های پرداختی معاف شده ولی همچنان می‌تواند تا پایان مدت قرارداد از بیمه عمر خود استفاده کند.

راهنمای بیمه عمر برای دریافت سود بیشتر

راهنمای بیمه عمر برای دریافت سود بیشتر به شما کمک می‌کند تا از بیمه عمر خود سود بیشتری دریافت کنید. ممکن است برای شما جنبه سوددهی بیمه عمر اهمیت ویژه‌ای داشته باشید و بخواهید حداکثر سودی که ممکن است را دریافت کنید. برای این منظور بهتر است نکات زیر را رعایت کنید.

طول مدت قرارداد را افزایش دهید: هر چه مدت قرارداد شما بیشتر باشد می‌توانید سود بیشتری از بیمه عمر دریافت کنید چرا که سود بیمه عمر به صورت تصاعدی است و با هر سال به سود پرداختی سال‌های قبل نیز سود تعلق می‌گیرد.

حق بیمه خود را افزایش دهید: طبیعی است که هر چه حق بیمه عمر بیشتری پرداخت کنید سود بیشتری نیز به شما تعلق می‌گیرد.

سرمایه فوت خود را کاهش دهید: اندوخته بیمه عمر که شامل حق بیمه‌های پرداختی و سود آن‌ها است با سرمایه فوت عادی رابطه معکوس دارد. یعنی اگر برای شما استفاده از سود بیمه عمر اهمیت دارد باید سرمایه فوت شما کمتر از میزان اندوخته نهایی باشد.

سرمایه اولیه: هر بیمه‌گزار برای دریافت سود بیشتر می‌تواند علاوه بر حق بیمه‌هایی که پرداخت می‌کند، مبلغی را نیز به عنوان سرمایه اولیه در اختیار بیمه عمر قرار دهد. به این سرمایه نیز سود بیمه عمر تعلق می‌گیرد.

راهنمای بیمه عمر برای خرید

برای این که بتوانید از خرید بیمه خود رضایت داشت باشید بهتر است به راهنمای بیمه عمر که برای خرید را مطالعه کنید و تا پایان این مطلب همراه ما باشید. اگر برای شما سؤال است که  بیمه عمر شما دارای بهترین شرابط را داشته باشدو یا باید چه کارهایی را انجام دهید تا از بیمه خود نهایت استفاده را ببرید باید به نکات زیر توجه کنید:

ابتدا نیازسنجی کنید، یعنی نیازهای خود از بیمه عمر را مد نظر بگیرید و آن‌ها را اولویت‌بندی کنید. بیمه عمری که می‌خرید باید بتواند تمامی نیازهای بیمه‌ای شما را برطرف کند.
پوشش‌های بیمه عمر را بشناسید. برای این که از همه پوشش‌های بیمه عمر آگاه شوید می‌توانید به دیگر مطالب ما در خصوص پوشش‌های بیمه عمر که در سایت بی بی بیمه منتشر شده است مراجعه و مطالعه نمائید.

وضعیت اقتصادی خود را در نظر بگیرید. همچنین برآوردی از وضعیت اقتصادی خود در آینده نیز داشته باشید. این قسمت از راهنمای بیمه عمر بسیار مهم است زیرا به تعهدات شما به عنوان طرف قرارداد مربوط می‌شود. بیمه‌گزار باید بتواند مبالغی را که به عنوان حق بیمه تعیین می‌کند را در طول مدت قرارداد پرداخت کند. به همین منظور مبلغی را تعیین کنید که توان پرداخت آن را داشته باشید و همچنین درصد افزایش حق بیمه یا سرمایه فوت را نیز با توان اقتصادی خود تعیین کنید.

شرکت بیمه ایران تنها شرکت بیمه دولتی کشور و با بیش از 80 سال سابقه فعالیت، بهترین گزینه برای تهیه بیمه عمر از این شرکت بیمه است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای